Living the Argentine way of life.

Nothing good happens - unless you do it.

Na afscheid te hebben genomen op Schiphol op donderdag 26 juli, begon het echte avontuur.

Na een reis van bijna 40 uur (met zieke reisgenoten, turbelentie, veel gezelligheid en een prachtige zonsopgang in Buenos Aires) kwamen we aan in Rosario. Eenmaal gesetteld in kamers en kennis gemaakt te hebben met onze kamergenootjes konden we aanschuiven voor ons eerste Argentijnse maaltijd: kip.

Op het vliegveld van Buenos Aires werd één van de typisch Argentijnse gewoontes gelijk duidelijk: iedereen kust iedereen. Een onbekende man kwam op ons aflopen en gaf iedereen een kus. Later bleek dat deze man deel uit maakte van het WEP-team. Zoals jullie kunnen begrijpen heeft deze meneer bij onze nuchtere Nederlanders voor heel wat gekke blikken gezorgd.. Maar aan al dat gekus wen je snel en het past perfect bij de vriendelijkheid en warmte die de Argentijnen uitstralen.

Zaterdagochtend was het tijd voor onze allereerste Spaanse les en eigenlijk kan ik niet veel anders zeggen dan dat het vooral erg gezellig is! De leraressen zijn erg vriendelijk en behulpzaam en het feit dat we met elf nederlanders in de beginnersklas zitten werkt daar vast ook aan mee. Vandaag moesten we een Spaanse test afleggen en het merendeel van de groep had een 'muy bien', dus het was nog leerzaam ook.

De meeste exchange students worden vanavond van de school opgehaald waar we overnachten en zullen vannacht hun eerste nacht bij hun nieuwe familie doorbrengen. Alleen ik moet nog een nachtje wachten.. Morgenvroeg om 7 uur vlieg ik door naar Nuequen (alleen.. Gelukkig is mijn Spaans 'bueno'), waar ik rond een uurtje of 12 aankom. Vanaf daar moet ik nog 6 uur in de bus naar San Martin de Los Andes waar mijn gastgezin mij van de bus zal halen. Nog een hele reis te gaan dus! Een beetje spannend vind ik het allemaal wel, maar ik heb vooral heel veel zin om mijn gastgezin te ontmoeten.

De eerste week in Argentinië is voorbij gevlogen. Het was heel fijn om de eerste week samen met alle andere studenten de eerste indrukken te kunnen verwerken en nog lekker vertrouwd Nederlands te kunnen kletsen. Vanaf morgen zal ik het samen met mijn woordenboek helemaal alleen moeten doen.

Besos!

Reacties

Reacties

Jannie

Hi Janna: je bent inmiddels al geland....spannend.....
veel plezier en succes.....ben benieuwd naar de verhalen uit het gastgezin en naar de school. Tût Jannie

Madelon van Kempen

Super leuk Janna!! Heel veel plezier, geniet ervan!!! Liefs!

tomhospes@gmail.com

Fêst in gerêststelling foar it thúsfront datst te plak bist. Wat in moaie foto's fan San Martin! We lêze de ferhalen mei in soad nocht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!