Living the Argentine way of life.

Dreaming of a great exchange.

Hola lieve mensen,

Na een treinreisje naar Venray met mijn beste vriendin inmiddels een jaar geleden, is het dan bijna zover: de dagen zijn op twee handen te tellen, Argentina here I come!
Na veel twijfels, een informatiebijeenkomst, de aanmelding, het aanmeldingspakket, een interview, papieren aanvragen, een paspoort aanvragen, een visum regelen, veel wachten en ondertussen hard bikkelen om mijn vwo-papiertje binnen te slepen, is het nu tijd voor mijn eerste reisverslag.

Over 8 dagen stap ik in het vliegtuig en zal ik voor 11 maanden een compleet ander leven leiden: the Argentine way of life.
Vorige week zaterdag heb ik voor het eerst geskyped met mijn gastgezin na ruim 2 maanden heen en weer mailen. Op maandag 14 mei werd ik gebeld door Travel Active, ze hadden goed nieuws: een gastgezin! Twijfelend of ik me daar die weken al mee bezig moest houden omdat ik die dag net mijn eerste examen had gehad, heb ik dinsdag 15 mei mijn eerste mailtje gestuurd. Die natuurlijk beantwoord werd in het Spaans..

Ik kom terecht in San Martin de Los Andes, een stad in Patagonië. Mijn gastgezin bestaat uit een moeder met twee dochters: Cristina (41), Florencia (17) en Valentina (15). Mijn eerste reactie toen ik dit hoorde was: ''YES''! Een huis vol vrouwen, dat ben ik thuis wel anders gewend.

Op het moment ben ik druk bezig met van alles en nog wat. Mijn visum is inmiddels geregeld, wat een enorme opluchting is. Mijn kamer is nog niet eerder zo'n puinhoop geweest en dat terwijl het de bedoeling is dat ik het opgeruimd en schoon achterlaat.. En over koffers pakken kan ik het kort houden, ik denk dat '23 kilo' meer dan genoeg zegt!

Ik kijk wel een beetje op tegen het afscheid nemen volgende week donderdag, maar heb er vooral heel veel zin in!
Ik zal mijn best doen om hier af en toe iets op te plaatsen om jullie op de hoogte te houden.

Besos,
Janna

Reacties

Reacties

gea

h'e lieverd, wat spannend allemaal. ben super blij voor je, heb me hier al aangemeld, zodat ik alles kan mee krijgen wat je daar beleefd. ik wens je alvast heel veel plezier met je gastgezin, geniet er met volle teugen van, en wees voorzichtig. kijk er al na uit je verhalen en foto's te kunnen zien. heel veel liefs en xxxxxxx gea

Riemke

Leuk begin van je reisblog. Hoop op heel veel mooie verhalen, zodat we echt met je mee kunnen leven daar. Een jaar is lang, maar ......... GENIETSE.......
tut hvj ....

Lauri

Lieve Janna,

Wat spannend!!!!! Heel erg leuk om je eerste reis verslag te lezen. Ik weet zeker dat je de tijd van je leven zult hebben! Na mijn eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen; GENIET ERVAN !! Zo stoer dat je dit gaat doen!

XXX en goede reis vanuit Kathmandu!

Beppe

We zijn nu op Texel, zitten bij Anneke in de caravan.
Het is vandaag nog geen mooi weer maar....het wordt beter.....en nu gaan we met zijn allen aardappelen schrappen. We eten ook worteltjes en boontjes van pake syn tûn. Fijn dat het allemaal goed is daar heel veel plezier met je gastfamilie tût van beppe en pake

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!